Nieuwsbrief April 2024

Jaarverslag KBO Hellendoorn – Nijverdal 2023

Dit jaar was het bestuur als volgt samengesteld

Voorzitter:                                                     Jan woertman

Penningmeester:                                          Ria Woertman

Secretaris/WMO:                                         Lenny Gleysteen

Ledenadministratie:                                    Hermien Verschoor

Lief en Leed:                                                 Joke Evers

Notulist/adviseur:                                       Jan Rikmanspoel

Nieuwsbrief/bestuurslid:                            Ineke Engbers

Netwerkadviseur:                                         Finy Kelder

Naast het bestuur is er een Activiteiten Commissie van 5 personen met ondersteuning van 3 personen die de Bingo regelen.

Lia Dierickx heeft wegens verhuizing afscheid genomen van de AC.

Theo ten Hove is  Webbeheerder

Er zijn 17 bezorgers actief, die voor de verspreiding van “ONS” en het “Nieuwsblad” door weer en wind zorgdragen.

Het bestuur heeft 9x vergaderd

Afgevaardigde van het bestuur waren aanwezig op:

Overleg politiek, WMO en Sociaal Netwerken de Welle.

De activiteitencommissie heeft ook hier weer enorm hun best gedaan voor een gevarieerd programma tijdens de ledenbijeenkomsten, en daarbuiten met o.a. de gezamenlijke busreis met de PCOB op 11 Mei.

In Februari heeft Gerda Marsman ons weer verrast met haar reisverhaal over haar fietsreis dwars door Australië.

In Maart was er een voorlichting door de politie over ouderen in het verkeer, en in April werden weingelicht over Babbeltrucs en hoe hier mee om te gaan.

Lokale Historische activiteiten:

Historische Kring Hellendoorn – Nijverdal – KBO en PCOB werken samen.

Evenals vorigjaar heeft de Historische Kring Hellendoorn-Nijverdal in samenwerking met de plaatselijke ouderenbonden KBO en PCOB opnieuw een aantal mooie activiteiten gepland. (zie activiteiten)

Onder bezielende leiding van Joke Hegeman werd er ook weer flink gewandeld.

Op 4 Mei was er een Mariaviering met Pastor Legtenberg.

8 Juni werd er i.s.m. Netwerk Palliatieve zorg Twente, een bijeenkomst georganiseerd met als Motto: wegwijs in de wereld van palliatieve zorg. Uitreiking boekje met de titel “als ik nadenk over mijn laatste levensfase”.

Om aan een behoefte te voldoen zijn er in de zomermaanden 2 workshops gehouden t.w. het maken van witte en/of gekleurde bloemen op13 Juli en 10 Augustus.

14 September hadden we een mooi reisverslag van Christel Durmaz-Uitzetter over haar beklimming van de Kilimanjaro, de hoogste berg in Afrika.

Als afsluiting van het jaar was er een mooie Kerstviering met een kerstbuffet.

Lief en Leed heeft ook afgelopen jaar diverse felicitatie en condoleancekaarten verstuurd.

Dank aan de bezorgers van het nieuwe blad ONS

De ledenbijeenkomsten en de jaarvergadering werden gehouden in het clubgebouw van de RKSV de Zweef.

We zijn de Zweef zeer erkentelijk voor het belangeloos beschikbaar stellen van het clubgebouw.

Nieuwe Leden:

Dhr. J.Seuter en Mevr. Seuter-Knake, Tollenstraat 27, 7442 TX Nijverdal

Mevr. W. Woesthuis-Ravenshorst, Steen van Ommerenstraat 24, 7443 ZB Nijverdal

Verhuizen…..

Een verzoek aan onze leden om bij verhuizing het nieuwe adres door te geven aan Hermien Verschoor,

hamc.verschoor@gmail.com. Zij verzorgt onze leden administratie. Zo kunnen de bezorgers van het magazine voor Senioren “ONS” er voor zorgen dat deze bij u op het juiste adres bezorgd wordt.

Besluit u het lidmaatschap op te zeggen, dan dit s.v.p. voor eind December doorgeven.